Pojištění skel vozidla vozidla: Má to smysl?
Když jedete po dálnici a vaše auto je zasaženo kamenem od vozidla před vámi, rozbité čelní sklo je nepříjemným problémem. Ale pokud máte ve smlouvě pojištění skel, mělo by to být pokryto z pojistky viníka. Nebo ne?
Katka Deusová, poradkyně ze Synergy, popisuje situaci, která se zdá být předem jasná. I když si totiž zaznamenáte registrační značku vozidla viníka, máte veškeré důkazy natočené na kameře nebo dokonce druhý řidič podepíše záznam o nehodě, ani to nemusí stačit a pojistné plnění vám může být ODMÍTNUTO. “Viník” totiž není zodpovědný za kamínek a rozbití vašeho skla vozu, tudíž nelze uplatňovat pojištění odpovědnosti druhého řidiče. Pro pojišťovnu v tomto případě viník neexistuje.
Pomůže havarijní pojištění?
Jak se to vezme. U “havarijka” totiž musí být na vozidle kromě rozbitého skla další přidružené poškození, například poškozený sloupek nebo kapota.
Největší jistotu tak máme při připojištění čelního skla v rámci povinného ručení na dostatečnou částku, jenž pokryje opravu. Výhodou je navíc fakt, že nepřijdete o bonusy při uplatňování škody a navíc u zmíněného připojištění skel bývá výrazně nižší spoluúčast než u “havarijka”. Katka další informace popisuje ve videu.