Uniklá voda, zničený telefon
Dnes bychom se rádi zaměřili na škody, které jsou každému blízké, což představuje například jakýmkoliv způsobem zničená elektronika (telefon, počítač, pračka, lednička), a také nepříjemná situace, kdy vytopíte souseda, či vám celý rok prokapává kohoutek a zjistíte to až ve chvíli, kdy platíte vyúčtování za vodné/stočné.
Pokud bydlíte jinde než u rodičů (tam to bohužel neovlivníte), máte určitě pojištěnou domácnost či nemovitost. Dejte si pozor nejen na to, kolik za ní platíte, ale jaký „balíček“ Vám v pojišťovně uzavřeli.
Pojišťovny nabízí hned několik možností pojištění domácnosti/nemovitosti a v lepších variantách se nachází připojištění, které se jmenuje ztráta vody. Taková služba může vaši peněženku zachránit právě před prokapávajícím kohoutkem ve chvíli, kdy přijde roční vyúčtování.
Standardně umí pojišťovny plnit zničenou podlahu vodou či sousedův strop a omítky. Málokoho by ale napadlo, že může uplatnit i vodné stočné, kterého se tato vzniklá škoda také týká. Bohužel, toto již musíte mít připojištěno, protože se nejedná o součást standardního pojištění, případně základního balíčku.
Druhá z věcí, která byla zmíněna, je rozbitý telefon, či jakákoliv další elektronika. Pokud si přikupujete například delší záruku u pračky, sušičky, indukční desky nebo jen televize, každá z těchto „prodloužených záruk“ stojí kolem 10 % z výrobku. Bohužel, zdaleka nekryje všechny škody, které se mohou na elektronice stát.
Existuje pár pojišťoven, které umí za pár set korun ročně tyto záruky pokrýt v celé domácnosti na 5-7 let stáří dotyčného výrobku. Navíc se zde nesetkáte s výlukami, které jsou v obchodě (v rámci prodloužené záruky) uplatňovány.
Máme spočítáno, že klient, který si tyto záruky dokupuje jednotlivě a za podmínek obchodu, by měl za stejnou cenu kompletně celé pojištění domácnosti na 2-3 roky zdarma.