Hlášení škodných událostí: NIKDY SÁM!
Pokud jste se již setkali s někým, jehož majetek a nejspíš i zdraví postihla velmi nepříjemná událost (vyhoření domu, vytopení bytu, tornádo apod.), tak víte, že dotyční v první fázi řeší přežití a až v druhé peníze, které budou potřebovat na opravu.
Dnešní článek je právě o tom, jak dostat od pojišťoven co nejvyšší plnění, když už si řádně platíte pojistné. Pojištění však musí být správně nastaveno, což znamená především odpovídající limity a zahrnuta potřebná rizika ve smlouvě.
Pojistnou událost pak můžete vždy nahlásit sami, ať už telefonicky nebo přes online formuláře jednotlivých pojišťoven. Osobně však tento postup nedoporučuji, protože drtivou většinu lidí nenapadne, že si může uplatňovat nárok na škodu nejen zničené věci (spotřebič, okno, střechu, fasádu, ledničku apod.), ale i dalších výdajů spojených s událostí.
Jako příklad uvedu tornádo v Hruškách, díky kterému byl klientům vyplněn pojistitelem finanční obnos za materiál, avšak nikoho nenapadlo chtít po pojišťovnách zaplatit i likvidaci zbylého majetku, brigádníky (dobrovolníky), kterým bylo poskytnuto stravování a ubytování a další náklady spojené se zmíněným tornádem. Dále většina klientů netušila, že lze uplatnit i tzv. svépomocnou práci, což znamená, že sice spoustu věcí opravili a uklidili sami, ale za cenu ušlého zisku v zaměstnání.
S pojišťovnou lze řešit opravdu spoustu záležitostí a zde je proto na místě obrátit se na svého poradce, který vás pojistnou událostí provede. Dále si můžete zaplatit službu za 149,- měsíčně, kdy máte jistotu v právníkovi, jenž je vám k dispozici jako rádce klidně i přes telefon a můžete s ním zkonzultovat vzniklou situaci. Především ve stresových chvílích oceníte možnosti takové služby a dohady s pojišťovnou ohledně pojistného plnění už vás nerozhodí.